Egészségről 2018-07-09T14:10:30+00:00
Figyelem! A jelen alternatív megoldások rákos megbetegedések esetén kizárólag orvosi konzultációt követően és kezelés mellett, de nem helyett alkalmazandóak! Kizárólag kiegészítésképpen vagy megelőzésképpen ajánlottak!
“Gyógyszered legyen az ételed, s ételed legyen a gyógyszered.”    (Hippokratész)
“A kialakult betegséget kezelni olyan, mintha az ember akkor kezdene kutat építeni, amikor már megszomjazott.”    (kínai szólás)

“Ha nem vagy rá hajlandó, hogy változtass az életeden, nem lehet rajtad segíteni.”    (Hippokratész)

TÁPLÁLKOZÁS

Sebestyén Szilvia
Táplálkozás tudományi szakértő, Makrobiotikai Intézet alapítója és vezetője

„A férfiak fizikai és lelki egészsége alapja a család és egyéni sikeres életnek. A megváltozott elkényelmesedett életmódunk, a modern ételek a férfiak állapotára is kihatnak. Gyakorivá vált a túlsúly, prosztata-megnagyobbodás, a herék különböző megbetegedései, a férfi-meddőség megjelenésével és szív-, valamint keringési panaszokkal együtt. Mit tehetek magamért? A megváltozott körülményekhez milyen táplálkozási és életmód szokásokra van szükség? A férfiak paradigma-váltása fontos, ezt a tudást a gyakorlatban ők is meg tudják valósítani. Egy boldog generációhoz a férfiak tökéletes egészsége nélkülözhetetlen.”
e-mail: makrobiotika@gmail.com
telefon: +36-20-245-4674
honlap: www.makrobio.hu
Többi cikk

MENTÁLHIGIÉNIA

Séra Attila
PCC Coach, Teamcoach, tréner

„Hiszek abban, hogy nincsenek véletlenek. Általában tudjuk, érezzük melyik út, vagy megoldás lenne jó számunkra, mégis időnként másképp döntünk, cselekszünk. Ahhoz hogy problémáinkat, elakadásainkat megértsük, őszintének kell lennünk saját magunkkal szemben, elfogadónak környezetünkkel szemben. Ahhoz hogy megoldjuk problémáinkat, változnunk és változtatnunk kell.
Ahhoz hogy változzunk, sokszor csak rajtunk múlik, megértjük e miért és hol kell változtatni.”
e-mail: attila.sera@smcoach.hu
telefon: +36-30-826-2937
honlap: www.coachschool.hu,
www.smcoach.hu
Többi cikk

MOZGÁS

Miért mozogjunk?
A testmozgás 14 előnyös hatása

1. Agy: Kimutatták, hogy a testmozgás oldja a szorongást, javítja a hangulatot, elűzi a stresszt és a depresszió ellen is hatásos. Elősegíti ugyanis a hangulatjavító szerotonin, valamint a fájdalomcsillapító és általános jó érzést okozó endorfinok felszabadulását az agyban.

2. Bőr: Fokozza a vérkeringést, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez. Az izzadás pedig – amely a testmozgás hatására fokozódik – lehetővé teszi, hogy a szervezet a bőrön keresztül szabaduljon meg a felesleges anyagok egy részétől.

3. Tüdő: A rendszeresen végzett testmozgás hatására nő a tüdőkapacitás, javul a légzés.

4. Szív: Rendszeres fizikai aktivitás hatására a szívizom megerősödik, nő a szív teljesítőképessége. Az aktív életet élőknél ráadásul kisebb a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

5. Immunrendszer: A mérsékelt testmozgás erősíti az immunrendszert, míg a túledzés, illetve a tartósan végzett, megerőltető gyakorlatok inkább ellenkező hatást váltanak ki.

6. Vérnyomás: Rendszeres fizikai aktivitás hatására bizonyítottan csökken a magas vérnyomás kialakulásának veszélye, illetve akiknél ez már fennáll, ott jelentős javulás érhető el.

7. Vérzsír értékek: A vérben található HDL (védő) koleszterin szintje nő, míg az LDL (károsító) koleszterin szintje csökken a rendszeres testmozgás hatására. Az artériák falán így nem keletkeznek zsírt és egyéb anyagokat tartalmazó lerakódások (plakkok). Így csökken a vérrögök kialakulásának kockázata a szív-koszorúerekben, amely szívinfarktushoz vezethet, illetve az agyat ellátó artériákban, amely pedig stroke-ot okozhat.

8. Diabétesz: Rendszeresen végzett testmozgással megelőzhető, illetve kordában tartható a 2-es típusú cukorbetegség. Ha mozgunk, az inzulin – az a hormon, amelynek kulcsszerepe van a vércukorszint szabályozásában – jobban ki tudja fejteni a hatását, így a vércukorszint ellenőrzés alatt tartható.

9. Vastagbél: Csökken a kolorektális daganatok kialakulásának esélye, megszűnik a székrekedés. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a felgyorsul a táplálék áthaladása a bélcsatornán.

10. Nemi szervek: A rendszeres, közepes intenzitású aerob edzés bizonyítottan jó hatással van mindkét nemben a libidóra és a szexuális teljesítményre. Az előzőekben említett plakk-képződés a péniszt ellátó artériákra is érvényes, megakadályozva a vér szabad áramlását, amely merevedési zavarok kialakulásához vezethet. A rendszeres testmozgás tehát hozzájárul a hímvesszőtellátó artériák általános jó állapotának fenntartásához.

11. Csontok: A gravitáció ellen ható mozgások és gyakorlatok, mint a futás, lépcsőzés, súlyzózás, segítenek a csonttömeg megtartásában, így megelőzhető, illetve mérsékelhető a csontritkulás.

12. Izomzat: A rendszeres edzés hatására megerősödnek az izmaink. Ennek következtében a csontok védettek lesznek a sérülésektől. A fejlettebb izomzat ugyanakkor stabilitást ad, javítja az egyensúlyt és a koordinációt. Ez utóbbinak különös jelentősége van az időskori elesések megelőzésében.

13. Ízületek: A rendszeres testmozgás keni, beolajozza az ízületeket, ezáltal csökken az ízületi fájdalom és merevség. Ezen kívül az ízületi gyulladás esetén növeli a hajlékonyságot és az izomerőt.

14. Testtömeg: Az elhízás megelőzésében és kezelésében is kiemelt szerepet kap a rendszeres testmozgásnak. Segítségével elégethetők a felesleges kalóriák, így azok nem rakódnak le a szervezet zsírraktáraiban, illetve a testsúlycsökkentéshez szükséges kalóriadeficit előállításában a diéta mellett a másik fontos tényező.

Mit javaslunk?

Már heti 5 alkalommal végzett kb. fél órás könnyű mozgás is pozitívan hat az egészségünkre. Találjunk olyan mozgásformát, melyet élvezettel végzünk! A hangsúly mindig a rendszerességen van.

Fontos megjegyezni, hogy mindig az életkorunknak, az egészségi és az edzettségi állapotunknak megfelelő mozgást válasszunk. Máskülönben előfordulhat, hogy megsérülünk, vagy túlterheljük a szervezetünket, amely hosszú távon súlyos következményekkel járhat.

forrás: https://www.egeszsegkalauz.hu/testmozgas/miert-mozogjunk-a-testmozgas-15-elonyos-hatasa

Többi cikk

Kérjen, árajánlatot az egészséggel kapcsolatos szolgáltatásunkról

Elfogadom az Adatvédelmi Tájékoztatót! (kötelező) Letöltöm

Nem szeretnék lemaradni a legújabb információkról!